Ψηφιακοί Δημιουργοί – Digital Makers

Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές να φτιάξουν ηλεκτρονικές συσκευές,, συσκευές διαδικτύου των πραγμάτων (IoT) και να τις προγραμματίσουν, έτσι ώστε να γίνουν και οι ίδιοι εφευρέτες, δημιουργοί και κατασκευαστές του αύριο. Ψηφιακές δημιουργίες, STEAM, μάθηση βασισμένη σε project, και μαστορέματα είναι στον πυρήνα της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας του συγκεκριμένου μαθήματος, που μπορεί να ειπωθεί σε μια περίληψη ως «Μαθαίνουμε καλύτερα κάνοντας».

Continue reading

Σύγχρονη Προσέγγιση στην Ψηφιακή Ζωή – Τεχνητή Νοημοσύνη

Σύγχρονη Προσέγγιση στην Ψηφιακή Ζωή

Διάρκεια

Μαθήματα

Ηλικία

Έναρξη

Δάσκαλος

Κατηγορία

Διάρκεια

90′ Λεπτά

Πρόγραμμα μαθήματος

  • Ηλικίες ΣΤ’ δημοτικού Α’ Β’ Γ’ γυμνασίου
  • Ο πρώτος κύκλος αποτελείται από 4 μαθήματα, διάρκειας 90 λεπτών.
  • Απαιτείται desktop ή laptop με μικρόφωνο και ηχεία ή κατά προτίμηση ακουστικά. Το μάθημα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με tablet ή κινητό.
  • Ολιγομελή τμήματα, μέχρι 8 άτομα.
  • Μετά την εγγραφή σας, θα σας σταλούν οδηγίες στο e-mail που έχετε δηλώσει, για την προετοιμασία του μαθήματος.

Εισάγοντας την καινοτομία στην ψηφιακή ζωή, το πρόγραμμα μαθημάτων «Σύγχρονη Προσέγγιση στην Ψηφιακή Ζωή» είναι ενότητες από μαθησιακές εμπειρίες, αρχικά σχεδιασμένες από το τμήμα «Νεολαία και Media» του Πανεπιστήμιου Χάρβαρντ, οι οποίες έχουν ως στόχο να ενδυναμώσουν τα παιδιά με γνώσεις και ικανότητες, απαραίτητες για τον ψηφιακό κόσμο αλλά και την μελλοντική τους ζωή.

Όλα τα μαθήματα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε,  να μπορέσουν οι μαθητές να λάβουν γνώσεις πάνω στην ψηφιακή ζωή, όντας και οι ίδιοι ψηφιακοί πολίτες, με ένα σύγχρονο, ομαδικό τρόπο μάθησης, μέσα από την συζήτηση, την ανάπτυξη ιδεών, αλλά και την ατομική και ομαδική εργασία.

Οι  μαθησιακές ενότητες περιλαμβάνουν γνώσεις και έννοιες από:

  • Τεχνητή νοημοσύνη
  • Αλγόριθμοι και μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Ιδιωτικότητά και απόρρητο
  • Σωστή χρήση των ψηφιακών μέσων.

Ημερομηνίες:

  • Δευτέρα 29 Μαρτίου, 19:00-20:30
  • Δευτέρα 5 Απριλίου, 19:00-20:30
  • Δευτέρα 12 Απριλίου, 19:00-20:30
  • Δευτέρα 19 Απριλίου, 19:00-20:30

Κάντε εγρραφή στο μάθημα ηλεκτρονικά

Δημιουργική Πληροφορική με Scratch

δημιουργικη πληροφορική

Δημιουργική Πληροφορική με Scratch

Διάρκεια

Μαθήματα

Ηλικία

Έναρξη

Δάσκαλος

Κατηγορία

Διάρκεια

60′ Λεπτά

Πρόγραμμα μαθήματος

  • Ηλικίες Γ’ Δ’ Ε’ Δημοτικού
  • Τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε κύκλους 5 μαθημάτων, διάρκειας 60 λεπτών το καθένα.
  • Απαιτείται desktop ή laptop με μικρόφωνο ή ηχεία ή κατά προτίμηση ακουστικά. Το μάθημα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με tablet ή κινητό.
  • Αυστηρώς ολιγομελή τμήματα, μέχρι 6 άτομα.
  • Μετά την εγγραφή σας, θα σας σταλούν οδηγίες στο email που έχετε δηλώσει, για την προετοιμασία του μαθήματος.

Η Scratch, είναι μια εικονική γλώσσα προγραμματισμού για υπολογιστή. Με την Scratch, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν μια μεγάλη ποικιλία διαδραστικών πολυμεσικών έργων, από κινούμενα σχέδια μέχρι και παιχνίδια, και να μοιραστούν αυτά τα έργα με άλλους σε μια διαδικτυακή κοινότητα.

Το πρόγραμμα μαθημάτων, το οποίο είναι χωρισμένο σε 5 κύκλους των 5 μαθημάτων (60 λεπτά το κάθε μάθημα), έχει δημιουργηθεί ώστε να λειτουργήσει ως μια εισαγωγική εμπειρία δημιουργικής πληροφορικής χρησιμοποιώντας τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch. Οι δραστηριότητες έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίξουν την εξοικείωση και την αυξανόμενη ευχέρεια με την υπολογιστική δημιουργικότητα και την υπολογιστική σκέψη. Συγκεκριμένα, οι δραστηριότητες ενθαρρύνουν την εξερεύνηση βασικών υπολογιστικών ιδεών (ακολουθία, βρόχους, παραλληλισμούς, γεγονότα υπό όρους) και βασικές υπολογιστικές πρακτικές (πειραματισμός και επανάληψη, δοκιμή και αποσφαλμάτωση, αφαίρεση και διαμόρφωση).

Μέσα από το τρέχον πρόγραμμα μαθημάτων, οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να:

  • Νιώσουν άνετα με τη βασική ιδέα των υπολογιστών μέσω μιας σειράς δραστηριοτήτων
  • Δημιουργήσουν νέους διαδραστικούς κόσμους μέσω της συνεργατικής αφήγησης ιστοριών
  • Συνδέσουν θεμελιώδεις μηχανικές παιχνιδιών – όπως η βαθμολογία και τα επίπεδα – σε βασικές υπολογιστικές έννοιες
  • Τέλος, να βάλουν όλες τις υπολογιστικές έννοιες και πρακτικές που έμαθαν σε  δράση, σχεδιάζοντας και αναπτύσσοντας δικά τους έργα και παιχνίδια.

1ος κύκλος:
Πέμπτη 25 Μαρτίου, 16:00-17:00
Πέμπτη  1 Απριλίου, 16:00-17:00
Πέμπτη 8 Απριλίου, 16:00-17:00
Πέμπτη 15 Απριλίου, 16:00-17:00
Πέμπτη 22 Απριλίου, 16:00-17:00

2ος Κύκλος:
Πέμπτη 29 Απριλίου, 16:00-17:00
Πέμπτη 6 Μαΐου, 16:00-17:00
Πέμπτη 13 Μαΐου, 16:00-17:00
Πέμπτη 20 Μαΐου, 16:00-17:00
Πέμπτη 27 Μαΐου, 16:00-17:00

3ο Κύκλος:
Πέμπτη 3 Ιουνίου, 16:00-17:00
Πέμπτη 10 Ιουνίου, 16:00-17:00
Πέμπτη 17 Ιουνίου, 16:00-17:00
Πέμπτη 24 Ιουνίου, 16:00-17:00
Πέμπτη 1 Ιουλίου, 16:00-17:00

Οι τελευταίοι 2 κύκλοι θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβρη κατόπιν συνεννόησης.

Κάντε εγρραφή στο μάθημα ηλεκτρονικά

Προγραμματισμός με Scratch Jr

προσχολικη scratrch δημοτικό

Προγραμματισμός με Scratch Jr

Διάρκεια

Μαθήματα

Ηλικία

Έναρξη

Δάσκαλος

Κατηγορία

Διάρκεια

45′ Λεπτά

Πρόγραμμα μαθήματος

  • Ηλικίες Α’ Β’ Δημοτικού
  • Τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε κύκλους 2 μαθημάτων, διάρκειας 45 λεπτών το καθένα.
  • Απαιτείται desktop ή laptop με μικρόφωνο και ηχεία. Το μάθημα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με tablet ή κινητό.
  • Αυστηρώς ολιγομελή τμήματα, μέχρι 6 άτομα.
  • Μετά την εγγραφή σας, θα σας σταλούν οδηγίες στο email που έχετε δηλώσει, για την προετοιμασία του μαθήματος.

Tο πρόγραμμα μαθημάτων είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να εισάγει ισχυρές ιδέες από τη μηχανική και την επιστήμη των υπολογιστών που συνήθως δεν παρουσιάζονται νωρίς στην παιδική εκπαίδευση. Μέσα από τα μαθήματα, τα παιδιά θα μάθουν να προγραμματιζουν και να σχεδιάζουν παιχνίδια, μέσα από ένα εύκολο και ευχάριστο περιβάλλον. Γνώσεις όπως ο προγραμματισμός, η έκφραση μέσω της τεχνολογίας και ο σχεδιασμός με επίκεντρο τον χρήστη, είναι μερικές από τις οποίες καλύπτονται στα μαθήματά μας.

Οι μαθητές θα δουλέψουν με την εφαρμογή Scratch Jr. Σε όλο το πρόγραμμα μαθημάτων, τόσο οι δραστηριότητες όσο και τα μαθήματα θα δώσουν στα παιδιά ισχυρές γνώσεις και ιδέες που θα τους βοηθήσουν και αργότερα, έξω από τα πλαίσια του μαθήματος.

Το πρόγραμμα μαθημάτων αποτελείται από 2 κύκλους, με μαθήματα διάρκειας 45 λεπτών το καθένα. Σε κάθε μάθημα, ο δάσκαλος θα δείξει στους μαθητές ορισμένα χαρακτηριστικά του ScratchJr και στη συνέχεια οι μαθητές θα δημιουργήσουν ένα συγκεκριμένο παιχνίδι, χρησιμοποιώντας αυτά τα χαρακτηριστικά.

Η Scratch Jr, είναι μια γλώσσα προγραμματισμού κατάλληλη για παιδιά ηλικίας από 5 και πάνω. Με την εφαρμογή Scratch Jr,  Τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους προγράμματα, κινούμενες ιστορίες αλλά και παιχνίδια.

Γνωριμία (1ος κύκλος):
Τετάρτη 24 Μαρτίου, 16:00-16:45
Τετάρτη 31 Μαρτίου, 16:00-16:45
Τετάρτη 7 Απριλίου, 16:00-16:45
Τετάρτη 14 Απριλίου, 16:00-16:45
Τετάρτη 21 Απριλίου, 16:00-16:45

Δημιουργία Ιστορίας (2ος Κύκλος):
Τετάρτη 28 Απριλίου, 16:00-16:45
Τετάρτη 5 Μαΐου, 16:00-16:45
Τετάρτη 12 Μαΐου, 16:00-16:45
Τετάρτη 19 Μαΐου, 16:00-16:45
Τρίτη 26 Μαΐου, 16:00-16:45

Κάντε εγρραφή στο μάθημα ηλεκτρονικά

Minecraft

Το Minecraft: Education Edition, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά) είναι η εκπαιδευτική έκδοση του Minecraft, του δημοφιλούς παιχνιδιού σε όλο τον κόσμο.

Continue reading

Εισαγωγή στην Πληροφορική

Η Επιστήμη της Πληροφορικής, είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί για να εισαγάγει τους μαθητές στο εύρος του πεδίου της επιστήμης των υπολογιστών μέσω μιας εξερεύνησης ελκυστικών και προσβάσιμων θεμάτων.

Continue reading

Ρομποτική με Scratch

Το μάθημα Ρομποτικής για τις τάξεις του δημοτικού παρέχει δημιουργική, πρακτική εμπειρία στην οποία οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την τεχνολογία και τον προγραμματισμό.

Continue reading

Ρομποτική Junior – Α’ – Δ’ Δημοτικού

Το μάθημα Ρομποτικής για τις τάξεις του δημοτικού παρέχει δημιουργική, πρακτική εμπειρία στην οποία οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την τεχνολογία, τον προγραμματισμό και τις επιστήμες, στα πλαίσια εκπαίδευσης STEM.

Continue reading